2012. február 4.

Alufóliában sült lazac gombamártással

Tegnap délelőtt csörgött a telefon (ez mondjuk nem újdonság), Jenci volt az, hogy csak nincs valami baj, mert nem történik semmi a blogon. Hát persze hogy nem történt semmi, mert nem volt kinek főzni. De jelentem nyuszika hazaért az este, szóval vége a csavargásnak és el is készült a terv szerinti pénteki halétel. Mondjuk majdnem visszafordultam a hiper felé menet, mert már a körforgalomnál jó 5-6 percig álltam és ez egy jel volt, hogy tömeg lesz (én meg nem bírom a tömeget). De muszáj volt friss lazacot szereznem.
A recept emlékezetből készült, mert a megfelelő szakácskönyvet (Stahl Judit: Gyorsan valami finomat) még nem sikerült visszakapnom a húgomtól.. ugye, Zsu?!
Ezt találtam, ahol az eredeti receptet leírták, és úgy látom még jó a memóriám.
Visszatérve egyébként mivel nyuszika nem volt itthon, így "fényképezőm" sem volt, mert magával vitte az okos telefonját, az enyém meg fényképez, de inkább hagyjuk.. most magyarázkodom, hát eljutottunk idáig?

Hozzávalók:
30 dkg lazacfilé
1 db édeskömény
1 db lilahagyma
2 db közepes sárgarépa
2 evőkanál olívaolaj
2 evőkanál fehérbor
só, bors, kakukkfű, kapor

A gombamártáshoz:
1 db lilahagyma
25 dkg gomba
5 dkg vaj
2 marék szeletelt mandula
3 cl brandy
1 tejföl
1/2 teáskanál liszt
só, bors

A répát, lilahagymát, édesköményt apróra vágtam a robotgéppel. Letéptem 4 db kb 20 cm-es alufólia darabot, kettőt-kettőt egymásra fektettem, majd 1-1 evőkanál olívaolajat szétkentem a tetejükön. Ezután  rájuk pakoltam a zöldségeket, sóztam, borsoztam, majd a lazacot vékony szeletekre vágva elosztottam a zöldségkupac tetején. Ezt is sóztam, borsoztam, kakukkfűvel és kaporral ízesítettem, majd 1-1 evőkanál borral locsoltam meg. A tetejüket beborítottam még egy alufólia darabbal, majd minden oldalon szorosan feltekertem az alufóliát és betoltam a 180 C-os sütőbe kb 30 percre.

A gombamártáshoz a gombát vékony szeletekre vágtam, a lilahagymát pedig félkarikákra. Az olvasztott vajba először a lilahagyma került, pár percig pároltam, majd először beletettem a brandyt, utána pedig a gombát és a mandulát, fűszereket. Amikor a gomba már megfonnyadt és a víz is elpárolgott alóla, akkor tettem bele a tejfölt és a lisztet és pár percig még hagytam, hogy besűrűsödjön. Az eredeti receptben tejszínnel készítették, azzal is nagyon finom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése